Tilbage til Menu
Brug Dine Ord Til At Velsigne
af Josef Prince

8. Endelig: Vær alle enssindede, medfølende, kærlige imod brødrene, barmhjertige, ydmyge;
Luk. 6:36. Rom. 12:16, 15:5. 1 Kor. 1:10. Ef. 4:32. Fil. 2:2, 3:16.
9. gengæld ikke ondt med ondt, eller skældsord med skældsord, til at arve velsignelse; thi til at arve velsignelse blev I kaldet.
3 Mos. 19:18. Ordsp. 20:22. Matt. 5:39, 25:34. Luk. 6:28. Rom. 12:14,17. 1 Tess. 5:15.
10. Thi den, som vil elske livet og se lykkelige dage, skal holde sin tunge fra ondt og sine læber fra at tale svig;
SAl. 34:13-17. Jak. 1:26, 3:6. LIV 2 Pet. 1:3.

1 Peter 3:8-10.
Kære, jeg vil have dig til at se, at dine ord er kraftfulde. Det, du taler om dig selv, kan ændre dit liv.

Tillad mig at henlede din opmærksomhed på dagens skriftsted. Guds ord er så smukt klart. Hvis du ønsker at elske livet og se gode dage, er alt hvad du behøver at gøre at afholde din tunge fra at tale ondt.

Det lyder simpelt. Faktisk kan du endda hævde, at det er for simpelt. Hvor mange af os tror virkelig, at vores tunge har så meget indflydelse og magt over vores fremtid, selv vores daglige liv?

Tungen virker lille og ubetydelig sammenlignet med resten af vores krop. Hvordan kan sådan et lille organ, som ikke har nogen skeletstøtte, have en så direkte og udtalt effekt på vores fremtid?

Alligevel minder Bibelen os om ikke at foragte tungen, blot fordi den er lille: "Se også på skibe: selvom de er så store og drives af hårde vinde, drejes de af et meget lille ror, hvor end lodsen måtte ønske. Alligevel er tungen et lille lem og kan prale af store ting." (Jakob 3:4-5).

I Ordsprogenes bog erklærer Salomon også: "Død og liv er i tungens magt, og de, der elsker det, skal spise dets frugt" (Ordsp. 18:21). Det er tydeligt, at Gud ikke ønsker, at du skal undervurdere kraften i dine ord!

Læg mærke til, at apostlen Peters citat blev lavet i sammenhæng med vores forhold til mennesker. Da du er blevet forvandlet af nådens evangelium, ønsker Gud også at forvandle dine forhold til mennesker. Disse mennesker ville være din ægtefælle, børn, forældre, slægtninge, venner, kolleger, arbejdsgivere og forretningsforbindelser og enhver anden person, du kommer i kontakt med!

Jeg tror, at mennesker, der er blevet berørt af Guds nåde, er bærere af hans Ånd af ydmyghed og nåde. Vi er ikke mennesker, der gør ondskab med ondt, hånelse for hån. Vi er mennesker kaldet til at være en velsignelse overalt, hvor vi går. Det er nådens revolution i aktion. Vor Herre Jesus forvandler først dit forhold til Gud indefra og ud, og den nåde, du har oplevet, flyder over i alle dine jordiske forhold som en mægtig flodbølge.

Lad mig vise dig noget meget interessant. Det oprindelige græske ord for "velsignelse" i 1 Peter 3:9 er eulogeo , som betyder "at tale godt om", og det er her, vi får det engelske ord "lovord." Det er nøglen til at tale en velsignelse! Hver gang du taler godt om noget, velsigner du den ting og er en velsignelse!

Så tal godt om dit ægteskab, dine børn, din familie og dine venner. Det er sådan, du velsigner og bliver en velsignelse overalt, hvor du går. Velsign også din krop ved at tale godt om den - lad være med at sige, at den er ved at blive gammel!

Tal også godt om dit forhold til Herren. Kald dig selv Herrens elskede. Erklær hans beskyttelse, gunst og retfærdighed over dig og dine kære og begynd at opleve hans velsignelser som aldrig før. Hver gang du taler om hans velsignelser over dit liv, tager du din velsignede plads i Kristus i besiddelse.

Til Dag 45